Nohy a gymnastika

 

Vráťte pevnosť a pružnosť unaveným nohám pravidelným cvičením nasledujúcich deviatich cvikov. 

 

1. Začnite tým, že sa rovno postavíte a rovnomerne rozložíte svoju telesnú hmotnosť. Presuňte hmotnosť na päty, potom skrčte svoje prsty na nohách dolu. Narovnajte ich a tento cvik opakujte desaťkrát. Ide o cvik vhodný na celkové posilnenie, ale tiež na úľavu od kŕčov v prstoch na nohách alebo v chodidle.

2. Postavte sa jednou nohou na uterák na podlahe. Ťahajte za uterák tak, že ho uchopíte svojimi prstami na nohe. Opakujte päťkrát. Potom robte cvik druhou nohou. Keď si Vaša noha zvykne na tento cvik, môžete zvýšiť námahu tým, že na uterák položíte knihu alebo obdobne ťažký predmet.

3. Sadnite si na stoličku alebo stolček. Použite chodidlo svojej nohy na masáž predkolenia druhej nohy, pričom začnite od kolena dolu k členku a potom späť. Opakujte dvadsaťkrát. Tento cvik pomáha uvoľniť pnutie okolo píšťaly a zvyšuje pružnosť nohy vykonávajúcej tento druh masáže.

4. Gúľajte loptičku pod bruškom Vašej nohy dve minúty. Táto činnosť masíruje spodnú časť nohy. Môže odstrániť nepríjemné pocity spôsobené kŕčom, bolesťami lýtka alebo pnutím v nožnej klenbe.

5. Ľahnite si na podlahu, položte chodidlo na vankúš vo výške Vášho lýtka. Otáčajte nohou desaťkrát doprava, potom doľava. Opakujte druhou nohou.

6. Vyjdite z rovnakej polohy ako v cviku 5. Predstavte si, že Váš palec na nohe je pero, a „napíšte“ čísla od 1 do 10. Skúste túto činnosť s oboma nohami.

7. Z východiskovej polohy uvedenej v cviku 5 udržujte svoje chodidlo vo vertikálnej polohe (prsty nahor, päta dolu). Ohýbajte členok a ukazujte svojimi prstami smerom k sebe, potom zopakujte v opačnom smere. Opakujte tento cvik desaťkrát.

8. Umiestnite 10 malých predmetov (nie ostrých) na podlahu a tiež nejakú nádobu (perfektné sú na tento cvik guľky, ale mince budú tiež fungovať). Prstami jednej nohy uchopte každý predmet, preneste ho a spusťte do nádoby. Aby ste si overili, že používate všetky svoje prsty, vyskúšajte si tento cvik aj s ceruzkou.

9. Dokončite cviky tak, že sa postavíte rovno a desaťkrát sa zdvihnite a zase spustite na špičkách svojich prstov nôh (spolu s vašimi chodidlami).